Saturday, March 17, 2012

selalu hanya mimpi, hari ni jadi realiti;)

assalamualaikum...

holla! saya tengah hepi ni. tadi ada trak askar singgah rumah. selalu kalau trak2 ni lalu, selalu lambai even tau diorang tak nampak pun. tapi, kadang2 lambaian berbalas jugak. ok! tadi rupanya, pak uda saya singgah rumah. masih dalam operasi tapi singgah rumah dengan kawan2 dia sebab nak pinjam hos (ala, yang bomba punya tu!) untuk operasi mereka. jadi sempat jugaklah borak sat dengan mereka. excited weyh bila askar dengan seragam celoreng mereka singgah kat rumah. oh,dengan senapang mereka.

saya memang sangat respek dengan askar2 ni. tentera yang menjaga keselamatan negara. sampaikan kalau alang saya cuti balik rumah dengan seragam dia, saya rasa nak peluk je dia. masa abang sulung saya kahwin haritu, dengan one-dress biru gelap dia. dengan pedang tersisip di tepi. nampak macho sangat. tambah2 lagi bila kawan2 abang yang tukang pegang pedang untuk abang dengan kak dilla lalu tu pun sangat2 macho. HAHAHAHA;)

tapi, saya tahu yang mak ayah saya berbangga dengan mereka. bila 3 orang anak lelaki dari enam anak lelaki (termasuk abang Khalid) menjadi tentera. bila aku kata, akak nak jugak jadi askar, macam biasa laa jawapan mak.

"kau dah laa satu2nya anak perempuan mak. abang2 kau cukuplah jadi askar."

ye laa mak. kalau tak dapat jadi askar pun, jadi adik askar pun jadilah kan:)

done here.

sekian. terima kasih:)

No comments:

Post a Comment