Tuesday, March 20, 2012

itu bukan hipokrit laa!

assalamualaikum...

tadi masa tengah mesin kelapa nak masak untuk pak uda dengan abang2 seragam hijaunya datang malam ni, terfikir pulak. nak kena berlakon ke? i mean, jadi budak baik. ya laa, selalunya kita kat rumah dengan ahli keluarga sendiri akan lepas mulut, lepas laku dan lepas segalanya. tapi, bila orang lain datang, secara otomatis kita akan jadi baik atau orang putih cakap, we behave ourselves bila adanya kelibat lain di rumah selain ahli keluarga kan. kan! kan! kan!

tapi, bagi saya sendiri. itu bukan bermakna kita berlakon atau HIPOKRIT, tapi kita behave untuk menjaga air muka ahli keluarga kita terutamanya mak ayah.

dan, akhirnya tadi. aduh! diyanaa ooii! tengah sedap2 basuh bekas lepas masak tadi, nyanyi2 ;

segala kata cacian yang telah engkau berikan,
membuatku rasa kosong, kosong....

abang askar tu rupanya kat belakang aku tengah mesej2 dengan isteri ke awek dia tah. aduh! sekali lagi, kantoi. dah laa dengan penuh perasaan, kosong..kosong...

heee~ mak kat peti ais tu gelak je tengok aku.

sekali lagi, abang askar yang lagi satu tu, masa aku tengah terajang adik aku (bukan gaduh atau jadi seorang kakak yang suka mendera adiknya ya, tapi mengajar adik cara taekwondo dengan betul dengan ilmu silat yang ada di dada (hahaha, aku gelak sendiri bila baca part ni!). masa kaki aku di hayun ke hadapan, tetibe abang tu muncul from nowhere. sekali lagi! behave dd, behave!

last2, aku merayu kat mak aku nak masuk bilik. bukan nak jadi rude kepada tetamu tapi, cek segan!

pak uda, nanti nak datang dengan trak2 askar ke rumah, silalah pakaikan mereka loceng agar tidak terlihat aksi merbahaya akak lagi.


okeh:)

sekian. terima kasih!

#sekarang sehari dua kali kau update ya jaah! kelas kau!!

No comments:

Post a Comment