Saturday, March 10, 2012

first experience yang cool!

assalamualaikum...

alhamdulillah;) things goes very well. angin kencang dan hujan pun turun after the last guests balik. tengs to semua yang hadir;)

ni cek nak setori mori sikit,

oleh kerana permintaan my new-sis-in-law untuk saya jadi pengapit, so saya pun turutkan je. lagipun my friends tak ramai (ke tak ada?) yang hadir so tak payah nak risau sangat pasal kebajikan diorang tak terjaga if saya sibuk di pelamin kan. satu pengalaman baru yang best! dengan abang askar yang jadi best man abang sulung saya yang cute, abang-abang yang pegang pedang yang awesome. HEHE:) even sebenarnya diorang, abang Mat dengan abang Man SESAT! yang agak melambatkan perarakan pengantin dari rumah cik zai, besan mak. dengan wedges yang agak tinggi, jauh pulak tuberjalan. kipas pengantin yang besar dari kawah! penat nak mengipasnya. bila ayah saya menembak guna senapang ke arah udara, kipas hampir nak jatuh, kaki nak terpelecot. nyaris memalukan diri sendiri. aduh! lagi2 bila pengantin lalu bawah pedang, pengapit tak boleh! adusss! nak jugak. mak kata, lalu bawah parang pun jadilah kak! HAHAHA! OK.

di pelamin, as usual. touch up mana yang patut kat muka pengantin. kipas pengantin. kibas baju dari bunga rampai. bla bla bla...

masa kat meja makan beradab/p, saya taknak duduk kat situ. sebab makan tak kenyang langsung. luckily, masa kat rumah saya tak ada protokol meja makan macam masa kat kedah with the pelayan. but dah memang ada tempat untuk pengapit kan *winkwink. tapi, abang-abang askar duduk di kiri dan kanan saya. SEGAN! memang makan hanya sikit tapi air 5 gelas rasanya. masa tu tak fikir apa dah. cuma rasa nak bangun cepat dan nak pergi kat khemah tetamu nak makan ayam golek puas2. HAHAHA!

tapi, everything goes well. tak ada benda yang buruk berlaku. alhamdulillah;)

tapi yang tak sedapnya, aku sebagai anak mak ayah yang paling tua yang belum kahwin, asyik di tanya benda yang sama. kalau aku buat kiraan, tak terhabis jari kaki tangan aku.

'kau bila lagi kak?'

'ini diyanaa kan? bila nak langsungnya pulak?'

'kakak bila pulak?'

ADUH!!! enough! penat nak jawab. soalan yang jawapannya adalah sama sepanjang masa.

4 tahun lagi, akak nak kahwin 29 feb. HAHA. itu jawapan untuk soalan dari orang yang rapat.

lambat lagi pakcik/makcik/wan/tuk. ini untuk sedara jauh. yang aku jumpa sekali sekala. segan;p


eh, melalut dah ni!

okehlah, to my abang yang sudah sebulan setengah menjadi seorang suami, be the bestest husband ever, lawan ayah dengan mak pun takpe. jaga kak Dila carefully. oh, your baby too:) alhamdulillah. bunting pelamin. kau pun dah tua bang, eloklah dapat anak cepat2! yang penting mak hepi bila tahun ni, dia dapat dua cucu;) insyaAllah.

ok. may Allah bless;) sayasayangkeluargasayasangat!

oh cik sahabat setia saya ; its ok dear. im fine. ur fine. enough said. love u always;)

till then.

sekian. terima kasih.

No comments:

Post a Comment