Friday, November 15, 2013

Allah, Pencipta alam semesta!

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

macam macam hal dah jadi kat dunia ni. dan semuanya membuatkan aku rasa nak lari je, make a new world and stay there only with my beloved one! tapi, aku bukan berkuasa nak mencipta dunia, sedangkan dunia yang aku pijak, eh bumi yang aku pijak ni pun Allah SWT yang cipta. oksigen yang aku sedut setiap 2 saat ni pun Allah yang cipta dan bagi FREE! Allahuakbar!

jadi, kita sebagai hambaNya, nama pun hamba, ACT LIKE ONE please.

sedih, serius sedih. tadi, masa blogwalking, tertengok satu video dari youTube. komen2 manusia tentang aurat. paling sadis, dia boleh persoalkan "kenapa saya perlu tutup aurat? itu bukan saya." MasyaAllah. kenapa persoalkan suruhan Allah? siapa kita? Kekasih yang sangat Allah cinta, Rasulullah saw pun tak pernah pertikaikan suruhan Allah. ini kita yang bergelar hamba.

karenah bola sepak, sampai artis pun komen menteri sebab kenyataan yang di rasakan biadap. macam2 hal sekarang ni.

ingat tak dulu orang2 tua selalu pesan, ada telinga dengar, ada mata tengok, ada mulut diam?

ianya sangat relevan kalau menyentuh sensitiviti sesuatu kaum atau orang but... mengenai agama, suruhan Allah dan laranganNya, tidak ada kompromi! but Allah sangat cintakan hambaNya. kita buat amalan baik dapat pahala. kita buat jahat, kita taubat, Allah ampunkan. kalau kita bertaubat nasuha, sungguh2 takkan ulang kesilapan kita, kita ibarat bayi yang baru dilahirkan. segala dosa kita terhadap Allah diampunkan. cuma dengan manusia kena settlle sendiri!

aku dulu pun bukan seorang hamba yang taat, sekarang pun ada masanya masih lalai. tapi, kita istiqamah dalam hidup. mana yang kurang, kita lebihkan ibadah kita. amalkan solat sunat taubat. mana tahu, dalam tidur, dalam sujud, kita di panggil menghadap Allah? mudah-mudahan kita tergolong dalam penghuni syurga :D ameen.

kalau kita tidur dalam keadaan berdosa? dan ditarik nyawa oleh Allah masa tu? apa nak buat? kalau amal jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak2 yang soleh dan solehah kita tinggalkan, sekurangnya kita ada jugak bekalan di akhirat nanti. saham yang insyaAllah naik, tak pernah menurun.

oh, cukuplah diyanaa!

okeh. Allah Tuhan Yang Esa. Allah Pencipta kita. Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Done! jangan pertikaikan. ikut perintah Allah, contohi Akhlak Rasulullah, sebab baginda berakhlak dengan akhlak al-Quran.

al-Quran dan as-Sunnah. easy! follow!

moga Allah berkat:)

No comments:

Post a Comment